سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکرت برایت بینش می آورد و مایه عبرت گرفتن تو می گردد . [امام علی علیه السلام]
دو اثر موسیقی ایرانی نامزد دریافت جایزه گرمی شدند - نوا
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 16889
بازدید امروز : 6
........... درباره خودم ...........
دو اثر موسیقی ایرانی نامزد دریافت جایزه گرمی شدند - نوا
........... لوگوی خودم ...........
دو اثر موسیقی ایرانی نامزد دریافت جایزه گرمی شدند - نوا
........ موضوعات وبلاگ ........

..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
.......جستجوی در وبلاگ .......

........... دوستان من ...........

گلپا
آوای گلپا

............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
بهار 1384

........... طراح قالب...........


شجریان گرمی
 

جایزه گرمى Grammy، که آکادمى ملى هنر ها و صنایع ضبط موسیقی آمریکا هر ساله به تازه هاى جهان موسیقى و هنرمندان و فن آوران برگزیده این رشته هنری، اهدا مى کند، از مهم ترین جوایز موسیقى در آمریکاست.

چهل و ششمین دوره اهداى این جوایز که قرار است روز هشتم فوریه در ورزشگاه استپل لس آنجلس برگزار شود در۱۰۴ بخش مختلف از موسیقى پاپ و راک تا کلاسیک و موسیقى جهان و از طراحی و ساخت صفحات موسیقى تا کتاب هاى آوائی نامزدهائى را براى این جوایز اعلام کرده است.

در این مجموعه که بهترین کارها در فاصله اول اکتبر سال ٢٠٠٢ تا پایان سپتامبر ٢٠٠٣ را در بر مى گیرد، بیانسه (Beyonce)، جى زى(Jay-Z) و آوت کست(OutKast) فرل ویلیامز(Pharrell Williams ) هرکدام با نامزدى براى شش جایزه در صدر فهرست نامزدهاى جوایز گرمى قرار دارند.

در زمینه هاى دیگر هم کسانى مثل هیلارى کلینتون به خاطر اجراى آوائی کتابش تاریخ زنده و بیل کلینتون به خاطر آلبوم مشترکى که به همراهى سوفیا لورن و میخائیل گورباچف از پیتر و گرگ اثر پروکفیف منتشر کرده، نامزد دریافت جایزه گرمى هستند.

اما امسال در بخش موسیقى جهان براى اولین بار دو آلبوم از ساخته هاى موسیقى پردازان ایرانى در میان پنج نامزد دریافت جایزه گرمى هستند. یکى آلبوم بى تو به سر نمى شود کار مشترک محمد رضا شجریان، حسین علیزاده، کیهان کلهر و همایون شجریان و دیگرى آلبوم باران از مجموعه غزل، بداهه نوازى هاى مشترک کیهان کلهر کمانچه نواز ایرانی و شجاعت حسین خان سیتار نواز و موسیقى پرداز سرشناس هند.

محمد رضا شجریان در گفتگوئى با بخش فارسى بى بى سى از انتخاب این دو قطعه ابراز خوشوقتى کرد و گفت اگر متخصصان موسیقى جهان با کار هنرمندان ایرانى آشنا مى شدند سال ها پیش از این باید آنها را نامزد جوایز بین المللى مى کردند.

به گفته او این موسیقى همیشه حرفى براى گفتن در عرصه جهانى داشته است، اما نبود مدیریت درست براى ارائه آن باعث عدم توجه کارشناسان شده است.

آقاى شجریان گفت زحمات ایزابل (سوفر) مدیر تازه برنامه هاى آنها، در معرفى موسیقى ایران و انتخاب این دو اثر به عنوان نامزدهاى جایزه گرمى امسال موثر بوده است .


نظرات شما ()